HTML

Annika és a focidrukkerek, avagy dortmund-história

Egy magyar Erasmus-diák hétköznapjai a jeges éghajlatú Ruhr-vidéken, ahol vasárnap nincs nyitva még egy szerencsétlen éjjelnappali sem, és ahol nem lehet eljutni A pontból B pontba

Friss topikok

Linkblog

Shopping

2008.03.28. 09:36 jannika

Remélem, egy blogban szabad cégneveket említeni, mert most én fogok: miután hatalmasat szívtam a Raiffeisen Bank devizaszámlájával, elhatároztam, hogy a többi Erasmusos és német diák (vagyis mindenki más) példájára nyitok egy bankszámlát az egyetem által támogatott banknál, a Sparkassenél. Ingyenes a nyitás, ingyenes a számlavezetés, ingyenes a pénzfelvtélel (a Raiffesenes kártyámmal 7 Euró!!), ingyenes az utalás, és a kártyát minden üzletben automatikusan elfogadják (ellentétben az én vadiúj, dombornyomott Mastercardommal). Ráadásul automatikusan jár biztosítás: ha egyszerű balesetet szenvedek, 15 ezer euróig, ha pedig az itteni csodálatos tömegközlekedéssel, akkor 30 ezer a limit.
És ha már ilyen érdekes pénzügyi dolgokról tartok beszámolót, akkor meg kell említenem, hogy tegnap délután Ikea-körütat tettünk Bogival és Julievel: vettem egy pinkrózsaszín asztali kislámpát 3 Euróért, meg egy kis szőnyeget 1.50-ért. Hát nem csodás? A szobám egyre lakályosabb. Alig várom, hogy meglátogassatok.
És vásároltam egy DORTMUND feliratú kötött télisapkát mindössze 50 centért! :) Most már teljes értékű idiótának néznek a németek. A piros kabát itt amúgy legalább akkora tabu, mint a puszilkodás ismerősök között, hát még az anyukám által kötött sál... Itt mindenki feketében és szürkében jár, ááá, rettenetes. Sehol egy lógó hajú, ápolatlan hippi...
Szombaton meg Münsterbe megyünk, és aznap este találjátok ki, kinek lesz a születésnapi partija!... A h.sc.b.B. 20. születésnapja alkalmából lesz egy óriási buli a város egyik leggányabb diszkójában, de mindenki oda megy, én meg választhatok, hogy elmegyek, és a tömegben igyekszem a táncparkett távoli sarkában húzózkodszkodni, vagy itthon maradok a kollégiumi lakosztályomban és és a fehér falakat bámulom (eddig semmi érdemlegessel nem tudtam kidekorálni.)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jannika.blog.hu/api/trackback/id/tr69400221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Stoppelbart · http://flickr.com/photos/szikrszakr 2008.03.28. 17:31:52

Valahogy idekeveredtem. Elfogott az erazmuszos nosztalgia a képeket végignézve. Na, majd jövök én még ide, ha nyerek az időlottón. Addig is jó szórakozást kinn!

Fruzsi 2008.04.01. 18:13:28

Ahoy kedves magyar barátném!

Na sikerült beérnem végre az eseményeket, és most már teljesen update vagyok dortmundi akcióid tekintetében! De tessék levelet is írni, mert szeretném a történetek nem publikus részeit is halani(jobban mondva olvasni)!
Gyógyuljál, ne fagyjál meg, és élvezd a kintlétet!:-)

Puszka: Fru
süti beállítások módosítása