HTML

Annika és a focidrukkerek, avagy dortmund-história

Egy magyar Erasmus-diák hétköznapjai a jeges éghajlatú Ruhr-vidéken, ahol vasárnap nincs nyitva még egy szerencsétlen éjjelnappali sem, és ahol nem lehet eljutni A pontból B pontba

Friss topikok

Linkblog

Visszacsöppenés az idegbajba

2008.08.10. 13:10 jannika

Hazatértemkor örömmel konstatáltam, hogy a paneltömbbünk előtti zöld placcot egy ultramodern, maximálisan EU-kompatibilis óriás-játszótérrel építette be a kreatív egerszegi önkormányzat. A placc korábban árnyas fáknak  és a kertvárosi kutyatartók meghitt sétáinak adott otthont, most kora reggeltől este 8-ig lármás gyerekhordák dühöngenek a kerítéssel körbekerített, kamerákkal megfigyelt, fáktól megfosztott, napszítta téren - ez önmagában nem lenne nagy probléma, csak hogy a játszótérhez tartozik egy gigantikus méretű ütőhangszer is, melyen a csemeték megpendíthetik zenei tudásuk zsengéit, kiverve az álmot azokank a gyanútlan egerszegi lakosoknak szeméből, akik reggel 8 és este 8 között még aludni szeretnének.

Én dortmundi kinntartózkodásom utolsó heteiben, iráni lakótársaim visongásától szenvedve is füldugóval aludtam, arra számítva, hogy majd itthon, a lakótelep csendes magányában kipihenhetem magam... Erre édes jó anyám súlyosbítja a helyzetet azzal, hogy reggel 5 órától max hangerőn bömbölteti az olimpiai közvetítést, mintha egész életében nem érdekelte volna más, mint a párbajtőrözés és a 400 méteres vegyes úszás.

Mindenesetre nincs okom panaszra, mert a hazaérkezésem utáni bő egy hétből összesen három napot töltöttem el csak itthon, hála a rendkívül programdús Bűvészetek Völgyének és a Fruzsi által szervezett balatongyöröki wellnes-napoknak. Már a magyar tenger partján sütkérezve is kezdtem úgy gondolni a dortmundi szemeszterre, mint egy hosszú álomra, melyből most ébredtem fel, és képtelen vagyok elhinni, hogy mindez megtörtént velem.

Szóval még nem jutott időm a szinte kötelező módon jelentkező poszt-erasmus-depresszióra, melyen az összes, már hazatért ismerősöm átesett, mint valami bárányhimlőn. Főleg, hogy a tönkrement laptopom és telefonom miatti pénzhiányon, az egyetemből hátramaradt teljesítenivalón, a megszerzendő jogosítványon agyalok állandóan, néha beiktatva egy kis veszekedést a családtagjaimmal, kikkel 54 négyzetméteren szorongunk négyen - tesómmal egy akkora kisszobában, mint amekkorában én egymagam éldegéltem vígan Dortmundban...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jannika.blog.hu/api/trackback/id/tr64609171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása